February 20, 2012

Am tot auzit de aceste prajiturele dar nu le facusem niciodata pentru ca nu avem forma. Cand am dat peste una de silicon intr-un magazin, am zis ca e momentul. Si ce-i mai placut decat madeleine la tea party-ul organizat cu drag de Emily? Sunt foarte pufoase, light si merg de minune cu Nutella. Reteta am luat-o de aici.



Ingrediente (12 buc.):
70g faina
3 linguri si jumatate cacao
Jumatate lingurita praf de copt
90g zahar
Un praf de sare
2 oua mari la temperatura camerei
Coaja rasa de la un sfert de lamaie
100g unt foarte moale

Mod de pregatire:
Dati prin sita faina, cacaoa si praful de copt. Intr-un alt bol puneti zaharul, sarea si coaja de lamaie. Cu varful degetelor frecati zaharul pana devine moale si foarte aromat.
Bateti ouale in zahar cu telul pana se omogenizeaza. Frecati untul cu degetele pana dvine moale, apoi puneti-l in bol. Bateti bine cu telul pana se incorporeaza.
Adaugati usor faina, amestcand doar pana cand s-a incorporat in compozitie. Acoperiti si dati la frigider peste noapte. Acest lucru va face sa creasca o cocoasa caracteristica madeleinelor. Daca nu aveti timp, lasati coca macar o ora la frigider.
Incingeti cuptorul la 220 grade. Ungeti o forma pentru madeleine cu unt si faina apoi puneti compozitia. Daca aveti o forma de silicon nu mai trebuie sa ungeti cu nimic. Puneti tava in cuptor, dati la 180 grade si puneti o lingura de lemn in usa pentru a sta intredeschisa.
Coaceti 13-15 minute, faceti testul scobitoarei pentru a vedea daca sunt gata. Transferati prajiturelele pe o planseta de lemn si lasati sa se raceasca.
Se pot pastra la temperatura camerei intr-o cutie inchisa pentru 2 zile.



 

3 comentarii:

  1. Imi place editia asta de Tea Party, de data asta aduc si eu ceva :) Imi plac madeleines-urile tale, voiam sa incerc si eu cu cacao. Superba prezentare!

    ReplyDelete
  2. Mersi mult, abia astept sa vad ce ai facut:)

    ReplyDelete
  3. sunt absolut superbe ♥
    te pup scumpa mea!

    ReplyDelete