February 22, 2012

Stiu foarte multi care nu se dau in vant dupa spanac. Dar eu de mica mi-am dorit sa fiu ca Popeye Marinarul care devenea puternic dupa o portie de spanac. In plus, bunica mea facea des spanac si urzici, asa m-am obisnuit. Spanacul are foarte multe proprietati nutritive, contine fier, calciu, beta-caroten, vitamina B6, vitamina C, sodiu si potasiu. Sodiul pe care il contine ajuta la detoxifierea ficatului si vitamina A ajuta la vedere. Este de asemenea un aliment anti-cancerigen. E posibil sa aiba un gust mai fad, dar daca stiti sa il preparati va asigur ca pe langa toate proprietatile astea, va fi si foarte delicios. 
Eu il servesc cu omleta si rosii, alte persoane cu ochiuri, voi cu ce doriti:)

Ingrediente:
1kg spanac
600g carne de porc
2 cepe
2 linguri faina
4 linguri ulei
4 catei usturoi
O lamaie

Mod de pregatire:
Spanacul se curata, se spala in mai multe ape, apoi se fierbe in apa clocotita cu sare, se clateste cu apa rece, se scurge, apoi se bate cu lingura de lemn pana se marunteste.
Carnea taiata in bucati, se caleste in ulei incins, impreuna cu ceapa tocata marunt. Se adauga spanacul, impreuna cu o cana din apa in care a fiert, se potriveste gustul cu sare, piper, zeama de lamaie si usturoiul pisat, lasandu-se sa mai fiarba vreo cinci minute. Se adauga faina si se amesteca bine si se mai lasa putin sa scada.
Se poate servi cu omleta si rosii.




2 comentarii:

  1. Buna,Eileen.Am nelamurire.De ce nu exista comentarii atat de multe referitoare la retetele tale deoarece sunt foarte utile,gustoase si nu foarte costisitoare.Ca pana la urma cu totii asta cautam in vremurile astea.Retete usor de preparat si nu foarte costisitoare.Te pup si sper ca mai revii cu retete noi.te astept.

    ReplyDelete
  2. Multumesc:) eu nu caut comentarii, ci doar sa postez aici retete care imi plac pentru ca sunt multi care le cer, gen: ce sa mai gatesc azi? sau: ce sa fac la un party? :)
    Si eu mai iau uneori retete de pe bloguri, ce-i drept, foarte rar si nu postez comentarii... uit sau nu stiu, nu tin cont. Fac gresit, recunosc. O sa remediez:)

    ReplyDelete