October 7, 2011


Un fel principal frantuzesc cu pui cremos si ciuperci, o bunatate pentru sezonul rece.



Ingrediente:
2 linguri ulei
4 copanele de pui
500ml supa de pui
50g unt
O ceapa taiata marunt
400g ciuperci mixte
300ml vin alb sec
200ml smantana lichida (double cream)

Mod de pregatire:
Incingeti uleiul intr-o tigaie si prajiti puiul in jur de 5 minute pana devine auriu. Luati si puneti intr-o alta cratita mai inalta. Turnati supa de pui peste cat sa acopere, apoi dati la fiert cu capacul pus pe jumatate in jur de 35 de minute, pana puiul este gata.
In tigaia unde a fost praijit puiul, aruncati uleiul, apoi topiti untul si caliti ceapa pana se inmoaie. Adaugati ciupercile si dat focul mai mare, pentru 3 minute pana devin moi. Adaugati vinul si fierbeti pana se reduce lichidul 3 sferturi. Adaugati supa de la pui dupa acesta este gata si mai dati in clocot pana devine un sos gros. Adaugati smantana si amestecati doua minute. Adaugati puiul, mai lasati pe foc 3 minute, asezonati daca este nevoie.






18 comentarii:

  1. Arata apetiant. Ce fel de ciuperci folosesti?

    ReplyDelete
  2. Ce bine arata!!!Imi place puiul cu ciuperci!Pup si un weekend minunat sa ai!

    ReplyDelete
  3. Multumesc! Am folosit champignon pentru ca nu am avut altceva in frigder, dar as fi pus si altceva:)

    ReplyDelete
  4. Arata superb si suna la fel de bine precum arata. Multumiri pentru reteta, probabil ca o voi incerca in curand, am niste ciupercute in frigider :)

    ReplyDelete
  5. Ma bucur mult ca iti place, sa imi spui cum a iesit:)

    ReplyDelete
  6. ador orice papika cu ciuperci !!! .. arata minunat puiutul tau :)alaturi de ciuperci , desigur ;) ...
    o duminica frumoasa!!!

    ReplyDelete
  7. Arata minunat!!! si mie imi plac ciupercile mai diversificate in mancare.. dar in lipsa de merg clar champignon.. Oricum e delicioasa rau!! pupici

    ReplyDelete
  8. Data viitoare il incerc si cu un mixt de ciuperci;) puup

    ReplyDelete
  9. Elena, doar ce am terminat masa cu pui si sos de ciuperci, a fost delicios, cu siguranta il voi repeta. Am schimbat putin si am folosit piept de pui feliat foarte subtire si dat prin putina faina, fara sa mai fie nevoie sa il fierb dupa prajire. Ciuperci am folosit baby bella si shiitake. Am vazut ca specifici la unele retete "single cream" sau "double cream", poti sa imi spui te rog ce procentaj de grasime au, in State este numai heavy cream (36%) sau half-and-half (ma gandesc ca asta este single cream). Este numai o curiozitate de-a mea :) Multumesc pentru reteta, sa ai o saptamana placuta!

    ReplyDelete
  10. Ma bucur tare mult ca ti-a placut, voi incerca si eu combinatia ta, suna foarte apetisant.
    Double cream aici are 48% iar single cream este half-and-half in America, cu 18%. Aici e bine ca avem de unde alege, dar in Romania cand merg, singura posibilitate este smantana lichida care are foarte multa apa in ea si se imbranzeste tot timpul, ceea ce e nasol, deci din punctul asta de vedere e bine ca stau in Londra;)
    Te pup!

    ReplyDelete
  11. ma abonez si eu la o portie...dar la cum arata acum este...acum nu-i.Pupici

    ReplyDelete
  12. Dimineata habar n-aveam ce sa fac de mancare... Ce bun este internetul asta cateodata. Ma uit la ingrdiente si la poze... si asa ma apuce o pofta... Trec si reteta asta pe lista! Sper sa imi iasa buna :D

    ReplyDelete
  13. imi place foarte mult puiul cu ciuperci, iar acesta arata mai mult decat minunat! o zi frumoasa :*

    ReplyDelete
  14. si pe asta l-am facut ieri.gustul e divin:) mie mi-a iesit cam inchis sosul,probabil de la combinatia de ciuperci:-??
    ps:ce-a fost mai greu a fost sa aleg vinul alb.exista ceva special ptr gatit,sau e bun oricare?ce-am folosi eu a lasat un gust putin acrisor.
    merci din nou elena.esti tare de tot:):*

    ReplyDelete
  15. Sosul e fie de la ciuperci, fie de la smantana daca nu ai pus prea multa, fie de la cat de prajit e puiul, dar nu conteaza culoarea, ci sa fie bun:) ma bucur tare ca ti-a placut:) vinul pentru reteta aceasta trebuie sa fie alb sec. Cu cat e mai bun vinul, cu atat iese mai buna mancarea. Inainte faceam o mare greseala: cumparam vinuri cat mai ieftine, ma gandeam ca oricum nu le beau, le pun in mancare, ceea ce e foarte gresit. Daca iti place gustul vinului, il poti pune in mancare;)

    ReplyDelete
  16. Ador combinatia de pui, ciuperci si smantana! E delicioasa! Preparatul tau arata foarte bine!

    ReplyDelete