February 19, 2012


Imi place, place, place acest orez. Sunt fan legume, cat de multe cat mai verzi:) orez nu prea mananc, dar combinatia aceasta trebuie sa recunosc ca m-a dat pe spate. Punctul cheie este "manticatura" de la final, unt+parmezan+menta+patrunjel, o superbitate si o aroma deosebita! Noi am servit acest orez cu snitele de pui, dar il puteti manca fara nimic altceva. Nu imi place aldente, de aceea l-am facut un picut mai moale, dar voi il faceti cum va place:) Reteta am luat-o de pe site-ul unui restaurant care imi place aici in Londra: Strada. Aici aveti si reteta filmata in care chef-ul restaurantului va da explicatii si instructiuni.
Ingrediente:
Jumatate ceapa
Un catel de usturoi
6 sparanghel
1 litru supa de pui
1 lingura ulei masline
160g orez Arborio/Carnaroli/Vialone
50ml vin alb sec
50g fasole verde mica
50g mazare inghetata
Un dovlecel mic
50g baby spanac
50g unt
6 frunze de menta
O lingura patrunjel tocat
50g parmezan

Mod de pregatire:
Puneti supa de pui pe foc sa dea in clocot. Opriti focul si lasati aproape.
Intr-o cratita mai inalta, incingeti uleiul la foc mediu si caliti ceapa impreuna cu usturoiul pentru 3-4 minute, amestecand permanent. Adaugati orezul si amestecati cu o lingura de lemn timp de un minut, pana acesta incepe sa se prajeasca dar fara culoare.
Adaugati vinul si amestecati un minut pana incepe sa se evapore.
Adaugati 2 polonice de supa, amestecati mereu pana evapora, dar aveti grija sa nu inceapa sa fiarba. Cand tot lichidul a fost absorbit, mai adaugati un polonic. Daca adaugati prea mult lichid o data, orezul nu va iesi cremos.
Dupa 8-10 minute, adaugati dovlecelul taiat felii subtiri si sparanghelul taiat rondele, dar fara cap, pastrati cam 5 cm din fiecare pentru garnisit.
Mai adaugati un polonic de supa, putina sare si piper. Lasati sa fiarba amestecand sa nu se lipeasca, in jur de 5 minute. Adaugati mazarea si fasolea verde si mai lasati pe foc pana orezul este facut. Adaugati din cand in cand supa, dar doar cand ce era in cratita a fost absorbit.
Cand totul este gata, inchideti focul dar lasati cratita pe aragaz. Adaugati spanacul si amestecati bine, apoi menta rupta bucati, untul, patrunjelul si parmezanul. Amestecati bine. Mai puteti adauga supa daca este prea uscat. Lasati sa se odihneasca 2 minute, apoi serviti cu capul de sparanghel ca decor.



4 comentarii:

  1. crezi ca ar iesi bun cu ¨zeama¨ de peste in loc de pui?

    ReplyDelete
  2. Eu una nu as folosi pentru ca nu mi-ar placea mirosul, dar cred ca poti face combinatia asta daca ai incredere in ea;)

    ReplyDelete
  3. m-am bucurat sa te vad iar pe Foodgawker in "plimbarea" mea de seara pe acolo ;)

    ReplyDelete