March 4, 2011

Reteta am luat-o de pe joy of baking  unde doamna care a pregatit aceasta tarta, a facut cursuri la scoala culinara Le Cordon Bleu. Imi place aceasta tarta pentru ca este plina de crema in combinatie cu fructe proaspete. Puteti scoate lichiorul din reteta si astfel, poate fi un desert nemaipomenit pentru copii. Desi este destul de laborioasa, reteta este usor de pregatit daca respectati cu sfintentie toti pasii, altfel rezultatele pot fi dezastruoase si puteti pierde cateva ore bune de munca. Inarmati-va cu rabdare, ochelari buni de citit pentru ca va asteapta un gust dulce-fresh!



Ingrediente (8 pers):
Aluat dulce de patiserie:
195g faina
Un sfert lingurita sare
113g unt fara sare
50g zahar
1 ou micut
Crema de patiserie:
300ml lapte
O lingurita extract vanilie
50g zahar
20g faina
20g cornstarch/eu am pus o jumatate lingurita malai
10ml lichior (Grand Marnier, Brandy, Kirsch) (optional)
3 galbenusuri
Glazura de caise (optional):
120g glazura de caise/dulceata de caise
O lingura Grand Marnier sau apa (sau alte lichioruri)
Topping:
2-3 cupe de fructe precum capsuni, banane, kiwi, mure, zmeura, ananas, pepene galben etc.

Mod de pregatire:
Aluatul:
Intr-un bol amestecati faina cu sarea.
Puneti untul intr-un robot sau mixer si amestecati de unul singur, pana devine cremos. Adaugati zaharul si bateti pana devine pufos. Gradual, incorporati oul batut inainte. Puneti toata compozitia intr-un bol si turnati toata faina peste si incorporati cu o lingura pana formeaza o bila. Nu amestecati prea mult pentru ca altfel coca va deveni prea tare la coacere.
Acoperiti cu folie si dati la frigider 20 de minute sau pana devine ferma.

 

Pregatiti o forma de tarta de 23x30cm cu fundul detasabil. Pe o suprafata curata, presarati faina apoi rulati coca cu facaletul. Pentru a nu se lipi si rupe, pe masura ca rulati, ridicati jumatate din ea, intoarceti, si tot asa. Daca se va crapa coca, mai puneti faina deasupra, apoi presati-o cu mainile. Trebuie sa aveti rabdare cu acest tip de coca pentru ca este foarte usor de rupt. Intotdeauna rulati din mijloc spre exterior pentru a avea aceeasi grosime (3mm). Pentru a va asigura ca are dimensiunile dorite, puneti tava peste coca, aceasta trebuie sa fie mai mare cu 2 cm decat tava.
Cand ati terminat de rulat, presarati faina deasupra aluatului, puneti facaletul deasupra din margine si incepeti sa rulati coca pe acesta.

Dupa ce toata coca este pe facalet, puneti tava in mijloc si incepeti sa luati coca usor si puneti-o in tava. Nu trageti de coca pentru ca se va rupe. Tava nu trebuie unsa cu nimic daca aveti una speciala.


Luati faina cu o perie speciala.Taiati coca in exces, acoperiti cu folie si dati la frigider 20 de minute.


Incalziti cuptorul la 205 grade. Puneti hartie de copt peste coca apoi puneti deasupra bile de ceramica speciale pentru a nu creste coca sau fasole, orez daca nu aveti.


Daca nici acestea nu le aveti, puteti intepa cu furculita peste tot. Coaceti pentru 10-20 de minute (eu am avut cuptorul incins prea tare si am lasat 10 minute) pana devine crusta aurie. Luati greutatile si hartia de copt si lasati sa se raceasca complet.


Crema:
Puneti zaharul si galbenusurile intr-un robot sau le dati la mixer sau daca nu aveti, amestecati totul intr-un bol de metal cu o lingura de lemn.


 Adaugati faina si cornstarch, pana se formeaza o pasta cremoasa.
Intre timp, intr-o tigaie incalziti laptele cu esenta de vanilie la foc mediu. Cand a fiert, luati de pe foc si adaugati in crema de ou, amestecand constant pentru a preveni incrustarea. Puneti crema astfel formata inapoi in cratita si la foc mediu amestecati continuu pana fierbe si pana se ingroasa.


Cand incepe sa fiarba amestecati constant pentru 30-60 de secunde pana devine foarte tare. Luati de pe foc imediat si adaugati lichiorul.


Puneti intr-un bol curat si acoperiti cu folie de plastic. Lasati sa se raceasca complet. Daca nu o folositi imediat o puteti lasa in frigider pana la 3 zile, inainte de a o folosi amestecati bine.

Glazura:
Incalziti gemul intr-o tigaie pana devine lichid. Adaugati lichiorul sau apa. Amestecati bine.


Asamblare:
Pentru a lua tarta din tava nu o luati de margini pentru ca se pot rupe, avand in vedere ca este un aluat nisipos, este si fragil. Impingeti cu palma fundul tavii apoi lasati sa alunece pe o farfurie larga. Ungeti aluatul cu un strat subtire de gem pe margini si in interior. Puteti folosi ciocolata topita daca nu doriti gem. Lasati sa se usuce 20 de minute.
Puneti crema de patiserie si ungeti sa fie uniform. Decorati dupa cum doriti astfel incat sa nu lasati descoperita crema. Dupa ce ati decorat, ungeti fructele cu o perie speciala, cu glazura de caise. Daca nu serviti imediat, puneti la frigider. Cel mai bine este sa o serviti in aceeasi zi in care o pregatiti.




8 comentarii:

  1. Arata super super bine! Bravo pentru rabdare :)

    ReplyDelete
  2. Multumesc, am crezut ca imi ies peri albi, dar s-a meritat efortul, are exact acelasi gust ca cel din cofetarie numai ca mult mai bun;)))

    ReplyDelete
  3. A iesit foarte buna tarta,e o reteta destul de simpla si se prepara relativ repede...ne-am delectat cu ea acum la inceput de primavara.
    As vrea doar sa precizez un lucru,in lista ingredientelor pentru aluat nu este precizat oul,desi apoi in modul de preparare apare.Eu am presupus ca este vorba de un ou intreg(albus si galbenus).As vrea doar sa am confirmarea ta.Multumesc pentru reteta si imi cer scuze daca am fost impertinenta.

    ReplyDelete
  4. Am uitat sa scriu, era vorba de jumatate de ou mare, sau un ou mic. Scuze:) ma bucur ca a iesit bun:)

    ReplyDelete
  5. Foarte frumos ti-a iesit tarta! Si cata rabdare ai avut sa postezi fiecare pas :)

    ReplyDelete
  6. BRAVO!Foarte detaliat!

    ReplyDelete
  7. Ce frumos :x Am sa incerc si eu astazi reteta! Sper din toata inima sa imi iasa :D

    ReplyDelete