November 2, 2011

Imi plac foarte mult prajiturile cu ness si cafea. Am mancat acum muuulti ani o asemenea prajitura la cineva si de atunci tot incerc sa o reproduc pentru ca m-a incantat foarte mult gustul. O sa o tot reproduc pana imi iese asa ca sa va asteptati la multe variante ale acestei prajituri. Reteta am luat-o de pe gourmandine.

Ingrediente:
Blat:
6 oua
150g zahar
75g faina
50g miez nuca macinat
O lingura cacao

Crema de ness:
250g margarina Rama la cub
200g zahar pudra
3 galbenusuri
2 lingurite ness

Bezea:
3 albusuri
120g zahar

Ornat:
Ciocolata cu lapte

Mod de pregatire:
Blat:
Se pun 6 galbenusuri intr-un bol si se amesteca cu o paleta pana se omogenizeaza. Se bat cu mixerul cele 6 albusuri pana se obtine o spuma tare. Se adauga 150g zahar si se mixeaza din nou pana se intareste. Se adauga galbenusurile si amestecam usor cu o paleta pana se incorporeaza complet.
Se adauga faina usor pana se omogenizeaza apoi nuca si cacaoa pana se incorporeaza complet. Se unge o tava cu unt si faina. Tava trebuie sa fie mai lunga, de 24/38, a mea a fost prea mica si mi-a iesit blatul prea inalt. Turnam compozitia si nivelam egal, o bagam la cuptorul incalzit la 180 grade si lasam pentru 20 de minute, testam cu scobitoarea. Lasam blatul la racit pe un fund de lemn.
Crema de ness:
Pune ness-ul intr-un bol, amestecam cu 3 linguri de apa calda, pana se dezvolta. In alt bol amestecam 3 galbenusuri pana se omogenizeaza. In alt bol mixam margarina la temperatura camerei, adaugam zaharul pudra pana obtinem o crema omogena. Adaugam cele 3 galbenusuri si mixam bine. Adaugam si ness-ul si mixam.
Bezea:
Punem 3 albusuri intr-un vas termorezistent si mixam bine pana obtinem o spuma. Adaugam zaharul si mixam bine. Punem vasul la bain-marie si mixam continuu, pana suprafata bezelei este lucioasa, in jur de 4-5 minute.
Dupa ce bezeaua si blatul s-au racit, intindem crema de ness peste blat si nivelam. Adaugam bezeaua si nivelam iar. Presaram ciocolata rasa pe razatoarea mica. De preferat sa lasati prajitura cateva ore inainte sa fie servita intr-un loc racoros.

11 comentarii:

  1. Ce frumusete, super delicioasa!!!Imi place mult aroma de ness!Pup si o seara buna!

    ReplyDelete
  2. excelenta prijitura! arata formidabil!
    o seara frumoasa :*

    ReplyDelete
  3. Si mie imi plac mult prajiturile cu ness!
    Mai ai si pentru mine un coltisor? ;)

    ReplyDelete
  4. Excelent arata !! cat despre foto nu mai zic.. sunt cu gura cascata !! pup

    ReplyDelete
  5. Foarte aratoasa prajiturica asta .

    ReplyDelete
  6. Multumesc fetele, este foarte gustoasa si aspectuoasa;)) nu ma asteptam sa imi iasa chiar asa inalta, de fapt, nu trebuia, dar nah, sotul meu nu se supara, e mai multa crema deasupra;))

    ReplyDelete
  7. ptr mine aceasta crema este cea mai delicioasa ;) ... iar prezentarea e superba !!!

    ReplyDelete
  8. arata foarte bn...iar crema de ness o ador...:*

    ReplyDelete