August 3, 2011

Reteta mea preferata de tiramisu. Am gustat tot felul de combinatii de peste tot pe unde ma poarta calatoriile si tot acesta la cupa imi place cel mai mult. Este cremos, aromat si foarte, foarte simplu de facut. Trebuie sa aveti doar ceva rabdare pana il luati de la rece unde trebuie tinut pentru cel putin 6 ore. Dar nu veti regreta:) Video cu mine pregatind aceasta reteta, aici.



Ingrediente (3 portii):
200 mg cafea la ibric fara zat
300 g mascarpone
O fiola esenta de vanilie
1 pachet piscoturi
4 oua
100ml Marsala
100g zahar pudra
Cacao neagra
80g Ciocolata neagra

Mod de pregatire:

Se separa ouale. Galbenusurile se bat foarte bine cu zaharul. Se pun apoi mascarpone si esenta de vanilie si se amesteca bine.
Se bat albusurile foarte bine si se incorporeaza in mascarpone.
In cafeaua racita se pune Marsala si se trec piscoturile cu partea fara zahar in sus. Se aseaza doua, trei piscoturi intr-o cupa, apoi cateva linguri de crema. Se presara cacao, apoi se pun iar piscoturi, crema si se termina cu cacao si ciocolata rasa. Se da la frigider cel putin 6 ore (24 de ore ar fi ideal).




-->

10 comentarii:

  1. Arata bine si vad in sfarsit un tiramisu facut dupa o reteta original italieneasca!Iti dau o idee.Ca sa fie mai delicios,Tiramisu-ul,poti amesteca crema de mascarpone cu un borcanel de Nutella(cea originala insa!!!).Irina-Alexandra

    ReplyDelete
  2. Cum reusesti sa faci tiramisu sa raman in forma...la cel facut in tava ma refer...mie mi se imprastie mereu...acum fac doar la cupa..arata mai bine.
    p.s. e mai usor si mai aromat daca inlocuiesti cafeaua cu ness...nu mai trebuie sa astepti sa se raceasca. :)
    te pup, Andreea fosta Oprea. :)

    ReplyDelete
  3. Trebuie sa respecti cantitatile din retete. CU toate astea, unele sunt pentru cupa, altele pentru tava. Cea de azi, am facut cantitatile din ochi, pentru ca nu stiam exact cat de lichide vor fi ciresele. Mi-a iesit o crema destul de lichida, imi pare rau ca nu am poze din timpul pregatirii, dar era noapte si nu se vedeau ok... secretul meu cel putin, nu stiu altele cum fac, ;) il tin la frigider cel putin 10 ore si dau frigiderul un pic mai pe rece decat de obicei, ai sa vezi ca se incheaga destul de bine si sta batos. Ideea e ca daca tu faci crema dinainte batoasa, nu o sa fie asa gustos:) Succes! te pup;)

    ReplyDelete
  4. hei am facut tiramisu si a iesit un deliciu, k a trebuit sa mai fac o portie :)) mersi de reteta e super! aici am gasit mascarpone numa la 250g :( asa k prima data am facut cu 4 oua si 250g masc. intro tava mau mica si a f super, a II-a oara am pus 5 oua mici, tot 250g masc. si tava mai maricica ( k am musafiri). prima data mia iesit cel mai bun, care crezi k e secretu? te pup denisa

    ReplyDelete
  5. Ma bucur ca ti-a placut, este unul dintre deserturile mele preferate:) eu nu pun foarte multe oua pentru ca ii da un gust ciudat si se simte daca nu ai mascarpone cat trebuie.

    ReplyDelete
  6. Buna seara, Eileen.
    Frumos blogul tau !:)

    Te invit cu mare drag la provocarea lunii august pe care o voi gazdui.
    Daca iti face placere si ai timp, gasesti detaliile in postare.
    http://gabyd2.blogspot.com/2011/07/provocarea-lunii-august-dulce-romanie.html#comments

    Pupici si noapte buna!

    ReplyDelete
  7. e desertul pe care nu l-as refuza niciodata , arata super!!!

    ReplyDelete