January 1, 2013


Prajitura ca aceasta am mancat in vara pentru prima oara si m-am indragostit subit. Era facuta de o mare bucatareasa si a trebuit neaparat sa o incerc si eu. Am gasit reteta pe internet de la Laura Laurentiu, am adaptat-o putin si a iesit o minunatie. Am inteles ca este destul de populara in tara, eu nu auzisem niciodata de ea sau de alte prajituri pentru ca la mine acasa nu se faceau decat placinte;) Am prins gustul de facut prajituri, o sa tot mai vedeti astfel de retete de acum inainte.

Ingrediente:
Pentru foi:
600 de grame de faina
180 de grame de zahar
4 linguri de miere
1 lingura de bicarbonat
80 de grame de margarina
1 ou si cateva linguri de lapte, atat cat e nevoie pentru a omogeniza aluatul

Crema:
1 pahar de lapte (250 ml)
zahar vanilat sau esenta de vanilie
140 de grame de zahar
1 lingurita de miere
80 de grame de gris
200 de grame de unt cu 80% grasime
5-6 linguri de gem acrisor (macese, caise)
zahar praf pentru finisat

Mod de pregatire:
Foi:
Margarina, mierea si zaharul se pun pe foc si se fierb la foc mic pana se dizolva zaharul complet. Se da deoparte si cand se racoreste cateva minute, se adauga cate putin din faina amestecata cu bicarbonatul. Se adauga restul fainii si oul, se incepe framantarea, adaugand cateva linguri de lapte, pe rand, pana la omogenizarea compozitiei. Eu am pus ceva muschi la cat am frecat aluatul, trebuie sa o faceti foarte repede pentru ca el se va intari de la miere. Aluatul trebuie sa nu fie lipicios si sa fie putin elastic, sa nu se sfarame.
Alatul se imparte in 4 parti egale care se intind in foi subtiri de dimensiunea unei tavi normale de cuptor. Se ruleaza cu sucitorul direct pe coli de hartie de copt in dimensiuni egale, se pun in tava pe rand si se perforeaza cu furculita. Cuptorul trebuie incalzit la 180 de grade. Vor fi gata destul de repede, in momentul in care se rumenesc. Se lasa sa se raceasca.
Crema:
Laptele, zaharul si mierea se pun pe foc. Cand laptele da in clocot, se adauga grisul in ploaie, amestecand continuu. Compozitia se fierbe pana se ingroasa bine. Se lasa deoparte sa se raceasca, iar atunci cand a atins temperatura camerei se adauga esenta de vanilie sau zaharul vanilat si untul. Se mixeaza la viteaza mare pana se obtine o crema spumoasa.
Asamblare:
Foaia de la baza se acopera cu jumatate din crema. Se acopera cu a doua foaie, presand usor pe toata suprafata, apoi se unge foaia 2 cu gemul acrisor. Se acopera cu foaia a treia, pe care se pune restul de crema, apoi cu foaia a patra.
Deasupra prajiturii se aseaza o tava mai mare in care ati asezat o greutate (2-3 carti groase, de exemplu) si se lasa de pe o zi pe alta intr-un loc racoros. Nu incercati sa taiati prajitura in aceeasi zi, foile vor fi sfarmicioase, dar a doua zi se vor fragezi minunat. Inainte de a taia prajitura in dreptunghiuri, patrate, romburi, cum va place, indreptati marginile cu cutitul (marginile sunt la fel de bune la gust, dar nu asa de aspectuoase), apoi pudrati suprafata prajiturii cu zahar pudra. Apoi o impartiti dupa plac si o savurati cu incantare.





2 comentarii:

  1. Arata delicios, o sa incerc si eu reteta :)

    ReplyDelete
  2. Felicitari,ti-a iesit frumos,iar gustul e foarte bun,o fac de multi ani......hm,nu esti singura persoana care a suferit in copliarie de lipsa prajiturilor,la noi se faceau destul de rar,eram multi si niciodata nu ma saturam.....de aceea fac foarte des prajituri,saptamanal de 2 ori,intotdeauna altceva....O zi buna!

    ReplyDelete