February 14, 2012



Am mancat pancakes prima oara in America acum 3 ani si am crezut ca ma internez la urgente la cate am devorat, atat de mult mi-au placut! Si dupa atatia ani, am zis sa incerc sa le fac de la 0, desi  am gasit in magazine prafuri pentru aceste clatite, dar cum sunt mai traditionalista, am zis ca daca nu imi ies, nu va stii nimeni:) Am avut ceva emotii la inceput, de aceea am uitat sa le fac intr-o tigaie in forma de inimioara, cumparata special pentru aceasta ocazie, dar o pastrez pentru urmatoarea data. Sigur va fi foarte curand, pentru ca papilele mele gustative cereau din ce in ce  mai mult din aceasta combinatie pufoasa cu sirop de artar si capsuni proaspete. Incercati-o!



Ingrediente (8 portii):
100g faina
50g zahar pudra
O jumatate lingurita scortisoara
Un ou
120ml lapte
Un mar curatat si ras
O jumatate lingura unt
Sirop de artar

Mod de pregatire:
Amestecam faina, zaharul si scortisoara si facem o groapa in mijloc. Adaugam oul si laptele. Cu o lingura de lemn incorporam usor, apoi adaugam marul.
Incalzim untul intr-o tigaie de teflon si la foc mic punem cu lingura compozitie. Lasam un minut pe o parte, apoi cand incepe sa rasufle, o intoarcem si mai lasam jumatate de minut.
Cand compozitia incepe sa se ingroase diluam cu putin lapte.
Dupa ce clatitele sunt gata, turnam sos de artar deasupra si servim cu capsune, mango, kiwi sau ce alte fructe aveti.




10 comentarii:

  1. Pancakes! Intotdeauna mi-au fost dragi.
    My tip: ca sa iasa super fluffy, se poate separa albusul, bate si apoi adauga ca spuma la compozitie. Eu mai adaug si o lingurita de praf de copt. Se topesc in gura.

    Si, apropo, felicitari pentru fotografii si prezentare! ;)

    ReplyDelete
  2. Multumesc pentru sfaturi, le aplic cu siguranta:)

    ReplyDelete
  3. buna,ai gasit in romania sirop de artar???ca eu de mult caut si nu am gasit,am tot apelat la prietenii care vin de afara sa imi aduca.

    ReplyDelete
  4. Nu am gasit nici eu in Romania, le-am facut in Londra si acolo am gasit... dar il poti inlocui cu un sirop de ciocolata, de caramel sau ce iti mai place. Chiar daca siropul de artar e super bun, dar decat deloc..:)

    ReplyDelete
  5. Sirop de artar se gaseste la Mega Image, dar doar varianta bio, adica 34 RON 250g. Acum incercam reteta :-)

    ReplyDelete
  6. Cu placere :) Si noi pentru reteta, au iesit delicioase si pufoase :D

    ReplyDelete
  7. Ce combinatie grozava !!!! .... clar merita incercata !! ;) .... superba prezentarea !!

    ReplyDelete
  8. Le-am incercat si adoptat! Excelente! Am urmat sfatul unei cititoare, am pus un varf de lingurita de praf de copt si am batut albusul spuma. Un deliciu cu sirop de artar si kiwi.

    ReplyDelete