November 11, 2011

Fiind din Bucuresti, nu am mancat niciodata acasa ciorba de cartofi cu afumatura. Prima oara a fost la soacra mea acum cativa ani si mi-a placut tare mult. Ieri m-am incumetat sa fac, am avut ceva dubii, sa fie rosie, sa fie alba, pana la urma am citit ca ambele variante sunt corecte, important e sa contina afumatura si cartofi:) am trecut la treaba si a iesit ce vedeti in poze. Pe langa asta, e si foarte gustoasa, m-au asigurat niste ardeleni get-beget:) Reteta am adaptat-o de pe blogul Gabrielei.



Ingrediente (10 portii):
500g costita sau afumatura
O ceapa mare
O legatura ceapa verde
3 morcovi medii
5 cartofi mari
Bors
O legatura leustean
O legatura patrunjel
Tarhon
2 galbenusuri
300 ml smantana

Mod de pregatire:
Taiati ceapa uscata si ceapa verde marunt, morcovul rondele si costita in bucati mici. Caliti ceapa si morcovul in putin ulei pentru cateva minute, apoi adaugati costita si amestecati pentru cateva minute.
Puneti apa deasupra, in jur de 4 litri. Lasati la foc mic cu capacul peste pana se fierbe carnea. Eu am lasat cam 2 ore pentru ca apa din Anglia e mare bataie de cap, e foarte dura si dureaza mult mai mult pana fierbe ceva.
Adaugati cartofii taiati cuburi medii. Puneti cati cartofi doriti, eu am pus prea putini, cred ca vreo 6 mici si am scris in reteta 5 mari ca sa ajunga:) Lasati pana fierb, la foc mediu apoi adaugati bors. Eu am pus bors la plic pentru ca nu se gaseste la sticla aici in Anglia, decat la magazinele romanesti dar acela nu imi place, nu are nici-un gust. Pana voi face eu unul (am in plan) mai dureaza cateva saptamani sa imi fac curaj;)
Voi puteti pune bors lichid daca aveti, caz in care puneti mai putina apa la inceput si cand puneti borsul, il fierbeti inainte. Puneti dupa gust. Asezonati si puteti pune si putin delikat.
Tot aici adaugati leusteanul si tarhonul, mai lasati cateva minute si luati de pe foc. Adaugati patrunjelul tocat marunt.
Lasati ciorba sa se racoreasca putin, timp in care intr-un bol mare amestecati galbenusurile cu smantana pana devine o pasta omogena. Luati cate o lingura de ciorba si diluati pasta, faceti asta de cateva ori pana ajunge la temperatura ciorbei. Apoi turnati in ciorba usor, asta ca sa nu se taie smantana. Chiar functioneaza metoda asta:)
Serviti cu ceapa rosie sau ardei iute.






0 comentarii:

Post a Comment