December 16, 2012



Reteta fripturii este luata de pe blogul Alexandrei, m-a salvat la timp si o voi repeta cu siguranta, este super:) De fapt, ca sa va marturisesc, am facut reteta asta de 3 ori intr-o saptamana, stiu, prea mult colesterol, dar la ce frig e, merge;)) am facut insa alte sosuri de fiecare data, acum va prezint un sos care imi place foarte mult. Am gasit zeci de retete pentru sosul de piper, care mai de care mai interesante, l-am ales pe acesta si sper sa va placa si voua.


Ingrediente (4 pers.):
4 felii de porc mai groase
5 linguri de ulei de masline
Boia de ardei dulce
Crengute de cimbru si rozmarin
Busuioc proaspat
5 catei de usturoi
2 linguri pasta de rosii
1 pahar de vin alb sec
1 pahar de apa
Sos de piper:
150ml vin alb sec
10ml coniac
200ml smantana lichida/double cream
1 lingura mustar
1 lingura boabe de piper colorate

Mod de pregatire:
Intr-un bol puneti 2 linguri de ulei de masline, pasta de rosii, usturoiul tocat, sare, piper, boia, cimbru, rozmarin si cateva frunze de busuioc. Amestecati bine, apoi frecati bine carnea cu aceasta compozitie pe ambele parti. Lasati sa stea in bol pana se incinge cuptorul la 240 de grade.
Puneti restul de ulei intr-o tava, asezati feliile de carne si turnati deasupra o ceasca de apa si una de vin. Ar trebui ca lichidul sa acopere 3 sferturi din carne. Acoperiti cu folie de aluminiu si puneti in cuptor. Verificati din cand in cand si mai intoarceti feliile pana este gata carnea. Lasati carnea fara folie pentru inca 10 minute sa se rumeneasca. Eu am lasat-o in total in jur de 2 ore jumatate, imi place carnea sa fie foarte frageda.
Pentru sosul de piper, incingeti o tigaie la foc mediu, puneti vinul sa dea in clocot, apoi adaugati coniacul si dati focul mic. Lasati 5-10 minute pana scade la jumatate, apoi adaugati smantana putin cate putin, amestecand continuu. Dupa ce ati incorporat smantana, lasati sosul la fiert pentru 10 minute pana se ingroasa, la foc mediu.
Adaugati mustarul, boabele de piper zdrobite (eu am folosit fundul unei tigai) si sosul care s-a format in tava cu carne, lasati cateva minute amestecand, apoi asezonati.
Serviti cu friptura si piure, dupa preferinte.



4 comentarii:

  1. Arata bine de tot :) ce ai facut aici, cum de altfel tot ce faci tu arata intr-un mare fel!!! Felicitari si ma bucur ca am fost pe placul tau!!
    Zile superbe iti doresc !!

    ReplyDelete
  2. ca si garnitura?
    ce ne recomanzi

    ?

    ReplyDelete
  3. Loredana, eu o servesc cu un piure simplu dar ar merge si cu legume verzi daca vrei sa reduci caloriile;)

    ReplyDelete