January 6, 2012



De cand am gustat preparatul acesta in Budapesta m-am indragostit complet. Am incercat anul trecut sa il fac dar nu am fost asa convinsa, asta pentru ca nu am avut rabdare sa las mancarea pe foc prea mult timp iar galustile le-am facut prea tari. Dar de data aceasta, cum nu aveam chef de invatat, am zis sa rascumpar timpul facand totusi ceva util, cum e aceasta tocana. Secretul este sa puneti putin zahar in sos, pentru a taia din aciditatea rosiilor si pentru a nu deveni amar, de asemenea, nu puneti foarte multe ierburi, eu am pus un mix italian pe care il aveam in casa cumparat, daca nu aveti asa ceva, puteti pune cimbru, oregano. Cu cat lasati mai mult pe foc cu atat devine mai delicios, eu am avut rabdare doar 4 ore si nu am completat cu apa, probabil as fi putut sa fac sosul mai lung, data viitoare, pentru ca sigur va veni foarte curand la cat de bun este! Galustile mi-au iesit, in sfarsit, desi aveam foarte multe emotii dupa rateul de data trecuta, deci aveti incredere in reteta aceasta:)


Ingrediente:
600g vita taiata cubulete
60g faina
3 linguri ulei vegetal
1 ceapa mare taiata felii subtiri
1 ardei gras verde fara seminte si taiat marunt
2 morcovi curatati si taiati cubulete
1 telina taiata marunt
1 lingurita paprika
3 linguri bulion
Un praf de nucsoara
3 lingurite de ierburi uscate mix
200 ml supa de vita
200g rosii tocate la conserva
200 ml vin rosu
3 linguri sos worcestershire


Mod de pregatire:
Se inabusa ceapa, telina, ardeiul si morcovii in ulei pentru cateva minute pana ceapa devine sticloasa. Se adauga paprika si carnea. Se amesteca pana carnea devine aurie. Se adauga bulionul, nucsoara, ierburile, sare, piper si lasati pe foc 2 minute. Adaugati supa de vita, rosiile tocate, vinul si sosul worcestershire. Aduceti la fierbere apoi transferati intr-un slow cooker si lasati 5-6 ore. Daca nu aveti, asa ca mine, puneti capacul si dati la foc si lasati cateva ore bune, amestecand din cand in cand, pana se lasa sosul, dar nu definitiv. Daca scade inainte sa fie facuta carnea, mai puneti apa.
Eu am pus si galusti facute astfel:
Am amestecat 90g faina cu un ou, sare si putina apa cat sa devina o pasta lipicioasa. Am lasat-o deoparte 30 de minute, apoi am pus-o pe un fund de lemn ud si deasupra unei cratite in care fierbe apa cu o lingura de sare si o lingura de ulei, am inceput sa pun coca cu cutitul, foarte subtire pentru ca in apa se vor umfla galustile. Am amestecat bine sa nu se lipeasca si le-am luat cu o paleta dupa cateva minute cand le-am gustat si erau facute. Metoda am luat-o de aici unde arata si ceva poze, in josul paginii.
Puteti servi cu cartofi fierti cu patrunjel deasupra.

0 comentarii:

Post a Comment