January 1, 2013


Reteta aceasta am luat-o de pe blogul Laurei Sava, pentru ca ador prajiturile cu ness si nuci. Este delicioasa, am schimbat doar glazura pentru ca imi place sa aiba si ciocolata:) Se face foarte usor, este satioasa, iar iubitorii de cafea o vor adora cu totul.


Ingrediente:
Blat:
- 6 oua
- 140 g. zahar
- 140 g. nuci macinate
- 1 lingura si jumatate de faina
- 1 pliculet praf de copt (10 g.)

Crema:
- 250 g. unt
- 2 galbenusuri
- 200 g. zahar pudra
- 1 pachetel zahar vanilat
- 7 linguri/lingurite (dupa caz) rase de ness
- 150 g. nuci

Glazura:
110g zahar tos
50g ciocolata neagra
12g pudra cacao

Mod de preparare:
Blatul:
Se separa ouale; se bat galbenusurile impreuna cu zaharul pana se albesc.
Albusurile se bat spuma, cu un varf de sare intr-un bol curat si uscat, dupa care se adauga usor galbenusurilor. Se adauga nucile macinate si faina amestecata cu praf de copt, cernute.
Se toarna aluatul intr-o tava, de aprox. 25/35cm, tapetata cu hartie de copt. Se coace cca. 35-40 de minute la 180 grade. 
Dezlipiti imediat hartia de copt dupa ce s-a facut blatul, pentru a nu se usca prea tare, lasati la racit.
Crema:
Se amesteca nessul cu doua trei linguri de apa fierbinte apoi se lasa sa se raceasca. Se amesteca untul (la temperatura camerei) cu zaharul si cele doua galbenusuri; se adauga vanilia si nessul.
Nucile intregi se rumenesc la cuptor cateva minute. Se maruntesc apoi cu un cutit si se amesteca cu crema de nes. Se intinde crema peste blat si se da la frigider pentru 30 de minute pentru ca glazura sa se intinda mai bine. 
Glazura:
Puneti 150ml apa impreuna cu zaharul si ciocolata taiata, intr-o cratita de dimeniune medie, si dati-le in clocot amestecand constant. Puteti pune jumatate ciocolata neagra si jumatate cu lapte, depinde de preferinte. Luati cratita de pe foc.
Intr-un castronel, amestecati pudra de cacao cu 25ml apa, pana cand obtineti o pasta omogena. Turnati aceasta pasta in cratita, la foc mediu si dati-o din nou in clocot, batand cu telul constant si cu putere.
Fierbeti sosul neacoperit, la foc mic, 5 minute sau pana se ingroasa si adera la dosul unei linguri. Nu lasati sosul sa clocoteasca. Il lasati sa se raceasca putin apoi ungeti prajitura si o dati la rece.

3 comentarii:

  1. Si eu am facut reteta asta de pe site-ul Laurei Sava. Dubioase sunt cele 7 linguri de ness care sunt foarte exagerate, mai ales ca Laura a specificat in comentarii ca nu este nicio greseala, este vorba de linguri nu de lingurite. A iesit o prajitura super tare ce n-am putut-o consuma, a ajuns fix la gunoi.

    ReplyDelete
  2. Eu am facut doar jumatate din cantitatea care ar fi iesit, pentru ca eram doar doi acasa:) si mi s-a parut ok, sotul meu e mare bautor de cafea deci pentru el a fost bine:) acum, am sa fac rectificare aici sa puna fiecare cat considera :)

    ReplyDelete