December 20, 2012


Cand am vazut reteta aceasta pe blogul Anei, am regretat ca era noapte si nu aveam toate cele necesare pentru a o face. Mi se facuse asa pofta de covrigi, mai ales ca in Londra nu am vazut covrigi ca in Romania. In sfarsit ieri am facut reteta si singurul impediment este framantatul timp de 10 minute, imi venea sa-mi sun sotul sa vina mai repede si sa se ocupe de treaba asta;)) macar am recuperat lipsa mersului la sala de saptamana asta (raceala, bat-o vina) si tot a fost cu folos:) Aveti grija sa ii scurgeti foarte bine de apa, eu am cam dat-o in bara la capitolul asta si mi s-au cam lipit, dar stiu ca voua o sa va iasa perfecti. Gustul este perfect, exact ca acasa! Multumesc Ana pentru reteta, e geniala!

Ingrediente (12 buc.):
500g faina
25g drojdie de bere sau 7 g uscata
1 lingurita zahar
30ml unt topit sau ulei
270ml apa calduta
1 lingurita sare

1 litru apa
6 lingurite bicarbonat de sodiu
Mac, susan, sare grunjoasa

Mod de pregatire:
Daca folositi drojdie de bere, o dizolvati in apa calduta cu lingurita de zahar.
Daca folositi drojdie uscata, o amestecati cu faina, nu o dizolvati in apa. In apa puneti doar zaharul.
In faina adaugati sare si cerneti intr-un vas in care adaugati apa si uleiul (sau untul topit).
Framantati circa 10 minute dupa care acoperiti vasul si il lasati la dospit o ora intr-un loc caldut.
Dupa ce aluatul s-a dublat in volum, il puneti pe o planseta si il impartiti in 12 parti egale. Rasuciti fiecare parte pana obtineti un snur lung cam de 40cm, mai subtire la capete si formati covrigul ca aici.
Lasati covrigii sa mai creasca 10-15 minute, timp in care incingeti cuptorul la 220 grade. Puneti la fiert un litru de apa impreuna cu bicarbonatul de sodiu, cand incepe sa fiarba luati pe rand cate un covrig pe o paleta cu gaurele si lasati sa fiarba maxim 30 de secunde.
Luati si scurgeti foarte bine (eu nu am scurs asa bine si mi s-au cam lipit) apoi puneti intr-o tava tapetata cu hartie de copt. Presarati cu sare, mac, susan sau ii lasati asa.
Dati la cuptor pentru 20 minute, sau pana se rumenesc.



5 comentarii:

  1. Auuu....manca-ti-as covrigii, ce bine arata! :) Stai sa termin si eu cu examenele si ma pun pe framantat ca tare mi-e dor. Pup!

    ReplyDelete
  2. minunati, pozele superbe..mi-ai facut pofta:)

    ReplyDelete
  3. superbe fotografii! :* superbi si covrigii!
    Sarbatori fericite draga mea!

    ReplyDelete
  4. Ce frumosi ti-au iesit... Ma bucur ca i-ai incercat, si mai ales ca v-au placut. <3 Si noi i-am devorat in no time, de aceea trebuie sa repet experienta. De data asta am trisat si am pus KA-ul la treaba, de aceea a fost si mai usor. Dar e frumos si face bine framantatul la mana. :))))
    Te-am pupat !
    xoxo

    ReplyDelete
  5. Am vazut in pozele tale mastodontul, asa bine arata, e pe lista mea:)) mersi de reteta, o voi repeta cat de curand:*

    ReplyDelete